Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCooke-Dallin, Bruce; Rosborough, Trish; Underwood, Louise
TitelThe Role of Elders in Child and Youth Care Education.
QuelleIn: Canadian Journal of Native Education, 24 (2000) 2, S.82-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-1481
SchlagwörterAmerican Indian Education; Canada Natives; Child Care Occupations; Child Caregivers; Cultural Context; Culturally Relevant Education; Foreign Countries; Indigenous Personnel; Older Adults; Oral Tradition; Partnerships in Education; Postsecondary Education; Role Models; School Community Relationship; World Views
AbstractSome postsecondary programs in child and youth care for First Nations students in British Columbia are offered locally and employ elders as teachers because they understand their cultures and communities. The strengths found in the traditions of respect and intergenerational transmission of knowledge through elders are empowering to Native students and relevant to the field of child and youth care. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Native Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: