Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreed-Garrod, Joi
TitelA Framework for Investigating Self-Described Decisions and Value Judgments for Composing Music: An Illustrative Case Study.
QuelleIn: Bulletin of the Council for Research in Music Education, (1999) 141, S.41-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-9894
SchlagwörterChildren; Classroom Research; Cultural Influences; Decision Making; Ethnography; Higher Education; Music Education; Musical Composition; Social Influences; Value Judgment
AbstractExamines possible musical and sociocultural influences on decision-making by untrained 8- and 9-year-olds during open-ended, non-notated composing tasks through a classroom ethnography. Uses one of the 21 child-composers participating in this study as an illustrative case. Discusses the results and implications for teachers and researchers. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin of the Council for Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: