Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Jiyeon; Turnbull, Ann P.
TitelCross-Cultural Competency and Special Education: Perceptions and Experiences of Korean Parents of Children with Special Needs.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 2, S.133-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Korean; Korean Americans; Korean Culture; Parent Attitudes; Parent Grievances; Parent Materials; Parent Teacher Cooperation; Special Education
AbstractA study investigated the perceptions, levels of satisfaction, and concerns of 8 Korean parents of children with disabilities in regard to U.S. special education services. Participants expressed their satisfaction with certain aspects of the special education system, agreed they had been sent too many written materials, and used mediators. (Contains references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: