Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbrami, Philip C.
TitelImproving Judgments about Teaching Effectiveness Using Teacher Rating Forms.
QuelleIn: New Directions for Institutional Research, 27 (2001) 5, S.59-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0579
SchlagwörterEvaluation Problems; Evaluation Utilization; Student Evaluation of Teacher Performance; Summative Evaluation; Test Validity
AbstractCritically examines five issues surrounding the use of student evaluations of teaching for summative decisions: current practices, validity concerns, improving the reporting of results, improving the decision-making process, and incorporating validity estimates into the decision-making process. Concludes with a list of recommendations for improving judgments about teaching effectiveness using student ratings and an example of the recommendations in use. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Institutional Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: