Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiggs, Cathryn G.; Mueller, Patricia H.
TitelEmployment and Utilization of Paraeducators in Inclusive Settings.
QuelleIn: Journal of Special Education, 35 (2001) 1, S.54-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Interpersonal Relationship; Interviews; Paraprofessional School Personnel; Surveys; Training
AbstractThis study investigated paraeducators' (N=758) experiences in inclusive educational settings, including administrative policies, job responsibilities, training, retention, and relationships with members of the school community. Findings indicated a need for more paraeducator training and the importance of relationships within the school. Recommendations are offered for policymakers, administrators, teachers, institutions of higher education, and paraeducators. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: