Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindsey, Pam; Wehmeyer, Michael L.; Guy, Barbara; Martin, James
TitelAge of Majority and Mental Retardation: A Position Statement of the Division on Mental Retardation and Developmental Disabilities.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 1, S.3-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Adolescents; Educational Legislation; Federal Legislation; Federal Regulation; Legal Responsibility; Mental Retardation; Personal Autonomy; Secondary Education; Self Determination; Student Participation; Student Rights; Transitional Programs; Young Adults
AbstractThis position statement of the Council for Exceptional Children's Division on Mental Retardation and Developmental Disabilities outlines federal regulations governing the transfer of legal rights to students with disabilities at the state-mandated age of majority. It discusses the importance of informed consent, self-determination and student involvement in transition planning. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: