Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArndt, Jennifer; Healey, E. Charles
TitelConcomitant Disorders in School-Age Children Who Stutter.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 32 (2001) 2, S.68-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterElementary Secondary Education; Incidence; Intervention; Language Impairments; Multiple Disabilities; Speech Impairments; Speech Language Pathologists; Speech Language Pathology; Stuttering; Therapists
AbstractA survey of 241 school-based speech-language pathologists examined numbers of confirmed and suspected concomitant speech/language disorders in children who stutter and the preferred intervention approaches. Of 467 children, 44 percent had a verified concomitant phonological and/or language disorder with additional children suspected of having such a concomitant disorder. Most clinicians preferred a blended intervention approach. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: