Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Lynn S.; Fuchs, Douglas
TitelPrinciples for Sustaining Research-based Practice in the Schools: A Case Study.
QuelleIn: Focus on Exceptional Children, 33 (2001) 6, S.1-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-511X
SchlagwörterCase Studies; Classroom Research; Educational Practices; Elementary Education; Instructional Effectiveness; Learning Problems; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Peer Teaching; Research and Development; Research Utilization; Teacher Participation; Theory Practice Relationship
AbstractThis article describes the Math Peer Assisted Learning Strategies (PALS), a research-based practice developed with heavy teacher involvement. A case study of a school where Math PALS was developed, researched, and continues in use is followed by a discussion of principles for sustaining the use of research-based practices. Extensive figures detail this application of the research and development model. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: