Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrook, Uzi; Watemberg, Nathan; Geva, Diklah
TitelAttitude and Knowledge of Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Learning Disability among High School Teachers.
QuelleIn: Patient Education and Counseling, 40 (2000) 3, S.247-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0738-3991
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Foreign Countries; High School Students; Learning Disabilities; Peer Relationship; Secondary School Teachers; Social Cognition; Teacher Attitudes; Teacher Surveys; Israel
AbstractInterviews regular and special education teachers concerning knowledge and attitudes towards attention deficit hyperactivity disorders (ADHD) and learning disabilities (LD). Determined that general knowledge was low among both groups. Three-quarters of teachers favored increasing peer awareness as to problems LD students encounter at school. No correlation was found between teacher knowledge of ADHD and LD and their attitudes. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Patient Education and Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: