Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButtaro, Lucia; King, Kathleen P.
TitelUnderstanding Adult ESL Learners: Multiple Dimensions of Learning and Adjustments among Hispanic Women.
QuelleIn: Adult Basic Education, 11 (2001) 1, S.40-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-231X
SchlagwörterAcculturation; Adjustment (to Environment); Adult Basic Education; Adult Students; Cultural Context; English (Second Language); Family Influence; Females; Hispanic Americans; Second Language Learning
AbstractData from interviews, questionnaires, and student essays of eight female Hispanic learners of English as a second language (ESL) were analyzed. Findings demonstrated how family, Hispanic culture, instructors, and the learning environment influenced performance. ESL participation had an impact on their linguistic, cultural, and educational adjustment. (Contains 68 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Basic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: