Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacobs, Gregory S.; Markowitz, Ruth Jacknow; Taylor, Clarence; Rousmaniere, Kate
TitelCity Schools as Mirrors of Modern Urban Life.
QuelleIn: Journal of Urban History, 27 (2001) 4, S.511-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterRezension; Black Students; Educational Change; Elementary Secondary Education; Equal Education; Females; Jews; Progressive Education; Public Schools; Racial Bias; School Desegregation; Urban Culture; Urban Schools; Women Faculty; New York; Ohio
AbstractReviews four books that examine educational topics that are closely linked to the history of cities. Three are rooted in the contentious, complex story of education in New York City, focusing on: Jewish women as the dominant group of public school teachers, progressive reform agendas, and school desegregation movements. The fourth examines school desegregation in Columbus, Ohio. (SM)
AnmerkungenSage Publications, Inc., 2455 Teller Rd., Thosand Oaks, CA 91320. Tel: 800-499-9774 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: