Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWorrell, Frank C.; Szarko, Julia E.; Gabelko, Nina H.
TitelMulti-Year Persistence of Nontraditional Students in an Academic Talent Development Program.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 12 (2001) 2, S.80-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAdolescents; Attendance Patterns; Gifted; Minority Group Children; Predictor Variables; Secondary Education; Special Programs; Summer Programs; Talent Development
AbstractThis nine-year database study examined factors related to the return rate of 316 nontraditional gifted students who participated in a summer program for academically talented youth. Grade point average, achievement test scores, final grade in the first summer of attendance, and socioeconomic status were not significant predictors of returnee status. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: