Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCook, Bryan G.
TitelA Comparison of Teachers' Attitudes toward Their Included Students with Mild and Severe Disabilities.
QuelleIn: Journal of Special Education, 34 (2001) 4, S.203-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterDisproportionate Representation; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Mild Disabilities; Severe Disabilities; Severity (of Disability); Special Education; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractSeventy inclusive classroom teachers nominated students for whom they felt particular attitudes of attachment, concern, indifference, and rejection. Students with either severe or obvious disabilities were significantly overrepresented in the indifference category; whereas students with mild or hidden disabilities were overrepresented in the rejection category. Results support the influence of disability severity and hiddenness on teacher attitudes. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: