Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNokes, K.; Alcock, K. J.; Ngowi, F.; Musabi, C.; Mbise, A.; Mandali, R.; Bundy, D.; Baddeley, A.
TitelThe Development of Reading Tests for Use in a Regularly Spelled Language.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 21 (2000) 4, S.525-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Reading Skills; Reading Tests; Rural Areas; Second Language Instruction; Second Language Learning; Test Construction; Uncommonly Taught Languages; Tanzania
AbstractData are presented on the development of tests of reading skill for primary school pupils in rural Tanzania. Instruction in these schools is in Kiswahili, a regularly spelled language. Three graded tests were developed to test children who had only some letter knowledge, could read single words, or were proficient readers. The tests correlated well with scores on other educational achievement tests and showed age and school grade differences. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: