Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPelly, Christine Parimala; Allison, Desmond
TitelInvestigating the Views of Teachers on Assessment of English Language Learning in the Singapore Education System.
QuelleIn: Hong Kong Journal of Applied Linguistics, 5 (2000) 1, S.81-106Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-4435
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; English (Second Language); Foreign Countries; Interviews; Language Tests; Questionnaires; Second Language Instruction; Second Language Learning; Student Evaluation; Teacher Attitudes; Testing; Singapore
AbstractExplores primary school teachers' perspectives on assessment in English in Singapore and discusses the impact of assessment on the importance of research into teachers' views on curriculum and assessment issues. Participants completed questionnaires and participated in semi-structured interviews. Findings indicate teachers are strongly aware of the prevailing examination culture and see the need for other kinds of assessment. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hong Kong Journal of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: