Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgran, Martin; Blanchard, Caryl; Wehmeyer, Michael L.
TitelPromoting Transition Goals and Self-Determination through Student Self-Directed Learning: The Self-Determined Learning Model of Instruction.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 35 (2000) 4, S.351-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterGoal Orientation; Instructional Design; Mental Retardation; Program Effectiveness; Schools; Secondary Education; Student Centered Curriculum; Student Educational Objectives; Student Motivation; Teaching Models
AbstractThe Self-Determined Learning Model is designed to teach adolescent students to set goals, take action on those goals, and adjust their goals and plans as needed. The program resulted in dramatic changes in 17 of 19 students (ages 14-19), at levels that exceeded teachers' expectations. Additional social validation data from both students and teachers supported the model's utility. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: