Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurn, Katharine; Hagger, Hazel; Mutton, Trevor; Everton, Tim
TitelBeyond Concerns with Self: The Sophisticated Thinking of Beginning Student Teachers.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 26 (2000) 3, S.259-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterDecision Making; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Attitudes; Student Teachers; United Kingdom (England)
AbstractData from post-lesson interviews conducted early in the teacher training year examine student teachers' reasons for teaching decisions and evaluations of that teaching. Evaluation of lesson objectives and factors considered when working to achieve them suggests a high level of concern for student learning, echoed in student teachers' lesson evaluations, and a sophisticated grasp of the complexity of teaching. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: