Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Carolyn; Rung, Lori L.; Wehmeyer, Michael L.; Agran, Martin; Copeland, Susan R.; Hwang, Bogseon
TitelSelf-Prompted Communication Book Use To Increase Social Interaction among High School Students.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 3, S.153-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterCommunication Skills; Cues; High School Students; Inclusive Schools; Interpersonal Communication; Peer Relationship; Peer Teaching; Pictorial Stimuli; Secondary Education; Self Management; Severe Disabilities; Training Methods
AbstractA study examined the effects of self-prompted communication book training provided by peers on the conversational initiations of four high school students with extensive support needs. The intervention was associated with increases in participant's appropriate initiations and general education conversational partners' corresponding responses. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: