Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEspelage, Dorothy L.; Bosworth, Kris; Simon, Thomas R.
TitelExamining the Social Context of Bullying Behaviors in Early Adolescence.
QuelleIn: Journal of Counseling & Development, 78 (2000) 3, S.326-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-9633
SchlagwörterBullying; Discipline; Early Adolescents; Middle School Students; Middle Schools; Parent Student Relationship; Peer Influence; Role Models; Social Environment; Student Behavior
AbstractStudy tests familial and adult influences, peer relations, and distal contextual factors as correlates of a continuous measure of bullying behavior within a sample of middle school students. Results reveal parental physical discipline, time spent without adult supervision, negative peer influences, and neighborhood safety concerns were each positively associated with bullying. Positive adult role models were associated with less bullying. (Contains 36 references and 4 tables.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Counseling & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: