Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMin, Moo Sook
TitelAnalysis of the Policies for Female Teachers in Korea.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 1, S.117-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterEducational Policy; Elementary Secondary Education; Females; Foreign Countries; Gender Issues; Sex Differences; Teacher Evaluation; Teacher Promotion; Teachers; Teaching Conditions; Women Faculty; South Korea
AbstractReviews Korean female-teacher-related policies, focusing on: policies for improving the working conditions of women in schools; promotion-related policies for facilitating female teachers' advancement to administrative posts; and a gender-quota system for reducing the proportion of female teachers in the teaching profession. The paper concludes that the effectiveness of these policies is questionable. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: