Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYang, Seungshil
TitelImproving Korean Teachers' Professionalism: Issues of the Recent Personnel Management Reform.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 1, S.99-116Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterEducational Policy; Elementary Secondary Education; Field Experience Programs; Foreign Countries; Higher Education; Merit Pay; Personnel Management; Preservice Teacher Education; Principals; Teacher Improvement; Teacher Qualifications; Teacher Recruitment; Teacher Salaries; Teachers; South Korea
AbstractDescribes innovative efforts to improve Korean teacher professionalism, reduce the rising dissatisfaction among parents, and support teachers who need improved skills and abilities in order to excel in a changing society. Reform efforts include adoption of the Teacher-Oriented Field Training Program, execution of a merit-based pay system, and introduction of a new merit-oriented recruiting system. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: