Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKim, Hye Sook
TitelTowards Achieving High Quality Pre-Service Teacher Training in Korea.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 1, S.55-77Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterCollege Admission; Educational Change; Educational Improvement; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Institutional Evaluation; Preservice Teacher Education; Relevance (Education); Socioeconomic Status; Teacher Certification; Teacher Recruitment; Teacher Supply and Demand; Teaching Conditions; South Korea
AbstractIntroduces the Korean preservice teacher training system, explaining efforts within the last 2 decades to improve the quality of teacher training; describing problems (e.g., imbalances between teacher supply and demand and irrelevance of the curriculum); highlighting the national evaluation program for teacher training institutions; and noting an agenda for promoting teacher professionalism. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: