Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKim, Young Hwa
TitelThe 21st Century's Vision of the Korean Teaching Profession: Issues and Policy Plans.
QuelleIn: Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development, 3 (2000) 1, S.35-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1029-0699
SchlagwörterEducational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Associations; Teacher Evaluation; Teacher Morale; Teacher Recruitment; Teacher Salaries; Teacher Supply and Demand; Teachers; Teaching (Occupation); Teaching Conditions; Unions; South Korea
AbstractPresents an overview of the current situation within the Korean teaching profession, highlighting major issues and problems (e.g., low professionalism; ineffective preservice and inservice teacher education; rigid, bureaucratic personnel management; legalization of the Teacher Union; and poor working conditions) and introducing the Ministry of Education's policy plans for developing the teaching profession. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asia-Pacific Journal of Teacher Education & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: