Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErrico, Maryann; Valeri-Gold, Maria; Deming, Mary P.; Kears, Wendy; Callahan, Carol
TitelInterviewing as an Assessment Tool To Examine Developmental Learners' Reasons for Leaving College.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 17 (2000) 1, S.49-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterStellungnahme; Academic Persistence; Community Colleges; Developmental Studies Programs; Dropout Research; Educational Counseling; Financial Problems; High Risk Students; School Orientation; Two Year Colleges
AbstractStates that sixty-three percent of 125 developmental students who participated in a retention study in fall of 1995 subsequently left the university, citing financial and academic problems. Recommends improving student retention through the use of early introduction of financial, academic and career counseling, and development of a freshmen orientation program teaching social and academic survival skills. (Contains 36 references.) (PGS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: