Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGretes, John A.; Green, Michael
TitelImproving Undergraduate Learning with Computer-Assisted Assessment.
QuelleIn: Journal of Research on Computing in Education, 33 (2000) 1, S.46-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-6504
SchlagwörterAcademic Achievement; Computer Assisted Testing; Computer Uses in Education; Evaluation Methods; Higher Education; Instructional Improvement; Student Attitudes; Student Evaluation; Student Reaction; Tests; Undergraduate Study
AbstractReports on the use of computerized practice tests in an undergraduate education course. In study one, students who took computerized practice exams averaged one-half letter grade higher than students who did not take computerized practice exams, and they exhibited positive attitudes toward their practice experiences. Study two replicated study one with a different sample and examined influence of prior academic achievement and number of practice exams taken. (Contains 13 references.) (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research on Computing in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: