Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSandhofer, Catherine M.; Smith, Linda B.; Luo, Jun
TitelCounting Nouns and Verbs in the Input: Differential Frequencies, Different Kinds of Learning?
QuelleIn: Journal of Child Language, 27 (2000) 3, S.561-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterCaregiver Speech; Contrastive Linguistics; Databases; Developmental Stages; English; Infants; Language Research; Linguistic Input; Mandarin Chinese; Nouns; Parent Child Relationship; Task Analysis; Toddlers; Verbs; Word Frequency
AbstractOffers additional means of evaluating parent speech by examining frequencies of individual nouns, verbs, and descriptors, and examining the learning task presented to children. Study one examines transcripts from the CHILDES database of English-speaking parents' speech to children at five developmental levels; study two examines 50 transcripts of Mandarin-speaking caregiver's speech to children from 21-27 months of age. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: