Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCommon, Dianne L.
TitelThe Reform of Elementary and Secondary Schooling in South Africa: The Transformation of Politically Negotiated Orders.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 9 (2000) 3, S.203-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterCooperation; Democratic Values; Educational Change; Educational Development; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; Higher Education; International Relations; Political Power; Program Implementation; South Africa
AbstractBefore 1994, South Africa had a complex education system, characterized by multiple, loosely connected bureaucracies; inequitable resource distribution; and concentrated, oligarchic power. The new government is striving to democratize education by dismantling and dismembering the old institution. Blacks and whites must cooperate to make it happen. (Contains 20 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: