Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter-Aeby, Tracy; Kurtz, P. David
TitelThe Portfolio as a Strengths-Based Intervention To Empower Chronically Disruptive Students in an Alternative School.
QuelleIn: Children & Schools, 22 (2000) 4, S.217-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-7961
SchlagwörterAt Risk Persons; Behavior Problems; Educational Methods; Elementary Secondary Education; Nontraditional Education; Portfolios (Background Materials); Student Behavior
AbstractPresents preliminary results of portfolio use as the focal point of strengths-based interventions designed to increase students' chances of re-entry into mainstream education. Describes use of the portfolio to support a multisystemic intervention program for chronically disruptive students, to foster recognition of student strengths, and to promote solutions to students' problems. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Children & Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: