Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCross, Theodore
TitelHopwood in Doubt: The Folly of Setting a Grand Theory Requiring Race Neutrality in All Programs of Higher Education.
QuelleIn: Journal of Blacks in Higher Education, (2000) 29, S.60-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-3711
SchlagwörterAffirmative Action; Athletics; Black Students; Black Studies; College Admission; College Faculty; Diversity (Student); Dropout Prevention; Educational History; Higher Education; Minority Group Teachers; Minority Groups; Scholarships; Selective Admission; Student Recruitment; Teacher Recruitment
AbstractSuggests that banning all racially sensitive programs and practices in higher education is unacceptable, presenting a history of black admission to higher education and examining: minority student recruiting; athletic departments; race sensitive programs sponsored by foundations; reducing black student dropout rates; race sensitive faculty appointments; recruiting faculty for black studies; racial diversity in faculty appointments; and scholarships for black students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Blacks in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: