Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBronack, Stephen C.; Kilbane, Clare R.; Herbert, Joanne M.; McNergney, Robert F.
TitelIn-Service and Pre-Service Teachers' Perceptions of a Web-based, Case-based Learning Environment.
QuelleIn: Journal of Information Technology for Teacher Education, 8 (1999) 3, S.305-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0962-029X
SchlagwörterCase Method (Teaching Technique); Computer Uses in Education; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Higher Education; Information Technology; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Collaboration; Teaching Methods; World Wide Web
AbstractInvestigated preservice and inservice teachers' attitudes toward CaseNET, a web-based, case-based learning environment. Analysis of participants' written comments indicated that they considered CaseNET an opportunity to engage in professional development via exploration, reflection, collaboration, and hands-on interactions with authentic teaching tasks. The combination of cases and technology provided an opportunity to engage developing teachers in professional behaviors. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Information Technology for Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: