Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrumper, Ricardo; Raviolo, Andres; Shnersch, Ana Maria
TitelA Cross-Cultural Survey of Conceptions of Energy among Elementary School Teachers in Training: Empirical Results from Israel and Argentina.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 16 (2000) 7, S.697-714Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCultural Differences; Elementary Education; Elementary School Science; Elementary School Teachers; Energy Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Science Education; Scientific Concepts; Student Teachers; Argentina; Israel
AbstractInvestigated whether preservice elementary teachers in Argentina and Israel held scientific views that enabled them to correctly nstruct their future students to achieve a concept of energy, noting differences between the scientific concepts of students in the two countries. Questionnaire data indicated that students were very similar, but their conceptions fell short of the accepted scientific concept in all instances. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: