Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoulter, Susan J.
TitelEffect of Song Writing versus Recreational Music on Posttraumatic Stress Disorder (PTSD) Symptoms and Abuse Attribution in Abused Children.
QuelleIn: Journal of Poetry Therapy, 13 (2000) 4, S.189-208Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-3675
SchlagwörterAdolescents; Child Abuse; Children; Counseling Techniques; Elementary Secondary Education; Higher Education; Music Activities; Musical Composition; Posttraumatic Stress Disorder; Program Effectiveness; Psychotherapy; Songs
AbstractAttempts to develop a song-writing technique to reduce posttraumatic stress disorder (PTSD) symptoms in abused children from 9 to 17 years old, all patients of an inpatient psychiatric child/adolescent unit who had been physically and/or sexually abused. Finds no significant change in overall scores due to treatment condition. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Poetry Therapy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: