Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdens, Kellah M.; Gallini, Joan K.
TitelDeveloping a Discourse Community of Preservice Teachers in a Technology-Mediated Context.
QuelleIn: Teacher Educator, 35 (2000) 4, S.64-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterComputer Uses in Education; Discussion Groups; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Group Discussion; Higher Education; Internet; Preservice Teacher Education; Student Role; Student Teachers; Teaching Methods
AbstractDescribes an investigation into the social dynamics of a technology-mediated preservice teacher environment (an Internet discussion group) and the extent to which community-building occurred. Discourse analysis examined how the technology-mediated discourse community reflected five main categories characterizing the ethos of classroom communities. Illustrations of each category that demonstrate an overall sense of community are provided. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: