Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Linda M.; Smith, Deborah C.; Peasley, Kathleen
TitelIntegrating Learner and Learning Concerns: Prospective Elementary Science Teachers' Paths and Progress.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 16 (2000) 5-6, S.547-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Preservice Teacher Education; Science Instruction; Student Development; Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractInterviewed three prospective elementary teachers regarding progress toward an integrated view of learner and learning concerns. Two had similar questions about balancing concerns for individual students' class experiences with concerns about learning content, despite having very different initial conceptions and conceptual paths. The third prepared to give up content learning goals if they interfered with learners' enthusiasm about the lesson. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: