Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrever, Eric; Cope, Peter
TitelStudents' Use of Theory in an Initial Teacher Education Programme.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 25 (1999) 2, S.97-109Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterEducational Theories; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Student Development; Student Teachers; Teacher Competencies; Theory Practice Relationship; United Kingdom (England)
AbstractSecondary preservice teachers in the final student teaching semester described their development as teachers, referring to one or more theoretical frameworks. These comprised two aspects of situated learning (the community of practice and competence acquisition) which students had previously read about. Students' reports indicated they understood the frameworks and successfully used elements of them in explaining their progress. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: