Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavidson, Marcia; Howell, Kenneth W.; Hoekema, Patty
TitelEffects of Ethnicity and Violent Content on Rubric Scores in Writing Samples.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 93 (2000) 6, S.367-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0671
SchlagwörterBias; Cultural Background; Cultural Influences; Elementary Secondary Education; Ethnic Origins; Scoring; Teacher Attitudes; Teachers; Violence; Writing Evaluation
AbstractInvestigated the effects of content and perceived ethnicity of authorship on teacher bias in scoring writing samples. Teachers read and scored four writing samples that included markers to promote assumptions about certain ethnocultural/racial groups and that varied in violent content. Results indicate that teachers' attitudes regarding ethnicity and content may influence their ratings of students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: