Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pontius, Richard; Sherman, Helene |
---|---|
Titel | Ideal Integration. |
Quelle | In: Science Scope, 23 (2000) 7, S.41-42 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0887-2376 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Design; Elementary Secondary Education; Geology; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Learning Processes; Mythology; Paleontology; Science Curriculum; Zoology Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Lehrplangestaltung; Historische Geologie; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Learning process; Lernprozess; Mythologie; Paläontologie; Zoologie |
Abstract | Indicates the importance of the interdisciplinary approach in teaching and learning. Recommends using grids in curriculum design for the integration of concepts such as art, math, and science. (YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |