Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiamond, Karen E.; Carpenter, Ellen S.
TitelParticipation in Inclusive Preschool Programs and Sensitivity to the Needs of Others.
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 23 (2000) 2, S.81-91
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8151
SchlagwörterDisabilities; Helping Relationship; Inclusive Schools; Interpersonal Relationship; Preschool Children; Preschool Education; Student Attitudes; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractThis study compared attitudes about helping of preschool children (N=63) in either inclusive classes or classes for typically developing children. Children were interviewed and teachers rated each child's prosocial behaviors. Children in the inclusive classes received significantly higher helping strategy scores and were significantly more likely to refer to disability in their responses. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: