Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKamhi, Alan G.
TitelDual Perspectives on Theory in Clinical Practice: Practice Makes Perfect: The Incompatibility of Practicing Speech and Meaningful Communication.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 31 (2000) 2, S.182-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterStellungnahme; Articulation (Speech); Case Studies; Children; Communication Skills; Intervention; Speech Impairments; Speech Therapy; Student Attitudes
AbstractThis article uses a case study to suggest that some children view speech-language therapy as a separate situation for learning practicing new sounds and language forms whereas the purpose of talking outside of therapy is meaningful communication. Clinical implications of this potential incompatibility between practicing speech and communicating effectively are drawn. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: