Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEvans, Lorraine; Davies, Kimberly
TitelNo Sissy Boys Here: A Content Analysis of the Representation of Masculinity in Elementary School Reading Textbooks.
QuelleIn: Sex Roles: A Journal of Research, 42 (2000) 3-4, S.255-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0025
SchlagwörterBasal Reading; Elementary Education; Females; Femininity; Masculinity; Sex Role; Sex Stereotypes; Textbook Content
AbstractInvestigated the portrayal of gender characteristics in elementary school textbooks, particularly masculine and feminine stereotypes, examining first, third, and fifth grade literature textbooks using an evaluative instrument based on the Bem Sex Role Inventory. Despite publisher's guidelines and Title IX, males are still portrayed primarily in a stereotypical light, shown as aggressive, argumentative, and competitive. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sex Roles: A Journal of Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: