Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSoodak, Leslie C.; Erwin, Elizabeth J.
TitelValued Member or Tolerated Participant: Parents' Experiences in Inclusive Early Childhood Settings.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 1, S.29-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterEarly Childhood Education; Inclusive Schools; Interviews; Parent Attitudes; Parent Participation; Parent School Relationship; Qualitative Research; Severe Disabilities
AbstractInterviews with 10 parents of children with severe disabilities in early childhood inclusive settings identified factors that influence parent participation in their child's education including the school's beliefs about inclusion, receptivity to parents, and willingness to change. Parent-professional partnerships were facilitated by trust, shared philosophies about children and schooling, and open communication. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: