Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoecke, Brenton; Brown, Jenny; Loughran, John
TitelTeacher Talk: The Role of Story and Anecdote in Constructing Professional Knowledge for Beginning Teachers.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 16 (2000) 3, S.335-48Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterBeginning Teachers; English Teachers; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Secondary Education; Story Telling; Student Teachers; Teacher Attitudes
AbstractPresents the stories of English teachers who described the complexities of the first teaching year. Their English methods lecturer had invited them to meet as part of a project investigating challenges facing beginning teachers. Their discussion highlights how they use narrative to give meaning to their experiences and to explore the possibilities of narrative inquiry for professional development and research. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: