Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmit, Janet; Alper, Sandra; Raschke, Donna; Ryndak, Diane
TitelEffects of Using a Photographic Cueing Package during Routine School Transitions with a Child Who Has Autism.
QuelleIn: Mental Retardation, 38 (2000) 2, S.131-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-6765
SchlagwörterAutism; Behavior Change; Behavior Problems; Case Studies; Classroom Techniques; Cues; Early Childhood Education; Pictorial Stimuli; Prompting
AbstractThe efficacy of teaching a 6-year-old with autism to make successful transitions in daily routines in three different school settings through the use of a photographic cue package was examined. Results indicated that providing advance notice of an activity change using combined verbal and photographic cues helped reduce the child's tantrums while increasing the number of appropriate transitions. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: