Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, David; Tynan, Hannah
TitelResponding to Aggressive Behavior: Impact of Training on Staff Members' Knowledge and Confidence.
QuelleIn: Mental Retardation, 38 (2000) 2, S.97-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-6765
SchlagwörterAggression; Behavior Problems; Developmental Disabilities; Instructional Effectiveness; Intervention; Knowledge Level; Participant Satisfaction; Prevention; Program Effectiveness; Staff Development
AbstractThe impact of a training program to help staff prevent and effectively manage aggressive behavior was assessed with 109 staff members who worked in services for persons with developmental disabilities. Instruction in distraction, defusion, and nonaggressive physical intervention strategies was provided. The training significantly improved participants' knowledge of reactive behavior management and their confidence to work with aggressive individuals. (Contains extensive references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: