Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGillies, Robyn M.; Ashman, Adrian F.
TitelThe Effects of Cooperative Learning on Students with Learning Difficulties in the Lower Elementary School.
QuelleIn: Journal of Special Education, 34 (2000) 1, S.19-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterAcademic Achievement; Cooperative Learning; Elementary Education; Group Behavior; Group Dynamics; Learning Disabilities; Peer Relationship; Student Participation
AbstractA study investigated behaviors, interactions, and learning outcomes of 22 children with learning disabilities who participated in structured and unstructured group activities. Children in the structured groups were more involved in group activities, provided more directions and help to others, and obtained a significantly higher performance on a comprehension questionnaire. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: