Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAkkari, Abdeljalil; Serpell, Robert; Baker, Linda; Sonnenschein, Susan
TitelA Comparative Analysis of Teacher Ethnotheories.
QuelleIn: Professional Educator, 21 (1998) 1, S.45-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-786X
SchlagwörterBlack Teachers; Child Development; Cultural Differences; Elementary Education; Elementary School Teachers; Equal Education; Literacy Education; Racial Differences; Teacher Attitudes; Teacher Responsibility; Teaching (Occupation)
AbstractCompared the beliefs of African-American (AA) and European-American (EA) elementary teachers about teaching and literacy development. Teacher interviews found no differences in child development perceptions and approaches to literacy. AA teachers placed more emphasis on the themes of universal educability and teacher responsibility, while EA teachers emphasized the themes of teacher responsibility, child-centered education, and individualized teaching. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: