Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShook, David J.
TitelWhat Foreign Language Recalls about the Input-to-Intake Phenomenon.
QuelleIn: Applied Language Learning, 10 (1999) 1-2, S.39-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6791
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Language Tests; Linguistic Input; Pronouns; Reading Skills; Recall (Psychology); Second Language Learning; Spanish; Tenses (Grammar); Testing; Verbs
AbstractProvides information regarding the input-to-intake phenomenon by exploring data that were gathered but not analyzed in Shook (1994): reading recalls produced by subjects after reading the input passages. Two levels of Spanish students read reading passages containing one of two different target items under one of three different attention conditions. Research and pedagogical implications from the results are discussed. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: