Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMost, Tova; Al-Yagon, Michal; Tur-Kaspa, Hana; Margalit, Malka
TitelPhonological Awareness, Peer Nominations, and Social Competence among Preschool Children at Risk for Developing Learning Disabilities.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 47 (2000) 1, S.89-105Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterEmotional Development; Foreign Countries; High Risk Students; Interpersonal Competence; Language Impairments; Learning Disabilities; Peer Acceptance; Phonics; Preschool Children; Self Concept; Social Development; Israel
AbstractA study examined the relationship between phonological awareness skills and social-emotional competence among 98 Israeli preschool children, 39 at risk for developing learning disabilities. Children at risk had lower phonological awareness measures, viewed themselves as more lonely, felt less confident, and were less accepted by peers. (Contains extensive references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: