Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWash, Steven L.; Lovedahl, Gerald G.; Paige, William D.
TitelA Comparison of Traditionally and Alternatively Certified Technology Education Teachers' Professional Development and Receptivity to Change.
QuelleIn: Journal of Industrial Teacher Education, 37 (2000) 2, S.31-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1864
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Faculty Development; High Schools; Middle Schools; Secondary School Teachers; Teacher Shortage; Technology Education
AbstractSurvey responses from 240 technology education teachers (two-thirds traditionally certified) showed no differences between alternatively and traditionally certified teachers in receptivity to change, participation in professional development, or type of development activity. Alternative certification is recommended as a way to alleviate teacher shortages. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Industrial Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: