Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRings, Lana
TitelModifying First-Year Textbook Dialogues along a Hymesian Model of Meaning: A Theory of In-Depth Language Processing for the L2 Classroom.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 33 (2000) 2, S.181-88Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterDialogs (Language); Instructional Materials; Language Processing; Linguistic Theory; Models; Second Language Instruction; Second Language Learning; Textbooks
AbstractSuggests that foreign language learners will achieve a higher level of language if they are made aware of--and given the opportunity to manipulate--extralinguistic variables with regard to the texts they study. Teaching materials (e.g., textbook dialogues, audiotaped or videotaped texts) should include the context-based information necessary for higher level language processing. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: